">

Wykorzystujemy pliki cookies („ciasteczka”) własne i firm zewnętrznych, analizując sposób użytkowania naszego portalu, w celu ulepszenia naszych usług i ułatwienia Państwu korzystanie z nich. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację plików cookies.

zamknij

Jak obniżyć cholesterol? Domowe sposoby, które działają!

Podwyższony poziom LDL, znanego jako zły cholesterol, jest czynnikiem występowania wielu chorób, na przykład miażdżycy. Istnieją domowe sposoby na obniżenie jego poziomu. Skorzystaj z nich, żeby uniknąć brania leków bądź naturalnie wspomóc ich działanie. Pamiętaj: zawsze, zanim podejmiesz się domowych sposobów, skonsultuj to ze swoim lekarzem!

Jak obniżyć cholesterol ziołami?

Jednym z popularnych, domowych sposobów na obniżenie cholesterolu, jest sięganie po odpowiednie zioła i suszone rośliny. Korzeń czarciego pazura, zwanego także diabelskim pazurem, pomaga utrzymać optymalny poziom cholesterolu we krwi. Do tego ma pozytywny wpływ na układ krążenia oraz układu ruchu. Można pić uzyskany z niego napar codziennie przez maksymalnie 8 tygodni, następnie należy zrobić kilkutygodniową przerwę. Inną, wartościową rośliną, która wpływa pozytywnie na normalizację LDL we krwi, jest rokitnik. Suszone owoce można wykorzystywać do deserów i ciast, a więc w bardzo przyjemny sposób dbać o zdrowie. 

Zdrowa dieta to duża pomoc

Wybór odpowiednich produktów i sięgnięcie po zdrową żywność to ogromne wsparcie terapii mającej na celu normalizację poziomu cholesterolu i zmniejszenie ryzyka wystąpienia miażdżycy. Wprowadzenie dobrych nawyków żywieniowych to niemal obowiązek w takiej sytuacji i daje świetne rezultaty. Postaw na nieprzetworzoną żywność, bez nadmiaru soli i sztucznych dodatków. Dieta jako domowy sposób na to, jak obniżyć cholesterol powinna zawierać płatki owsiane, dużo warzyw i owoców, orzechy, rośliny strączkowe oraz mała ilość czerwonego wina, które zawiera sporą dawkę antyoksydantów.

Wybierz zdrowe tłuszcze

Spożywanie odpowiednich tłuszczy ma ogromne znaczenie w wypieraniu tzw. złego cholesterolu przed dobrą jego wersję. W naszej diecie w tym celu najlepiej wprowadzić oliwę z oliwek, olej rzepakowy, z pestek winogron, z wiesiołka. Ważne, żeby te oleje roślinne były tłoczone na zimno. Do tego warto jeść tłuste ryby morskie, które są nie tylko pyszne, ale zawierają świetny stosunek kwasów tłuszczowych Omega 3 i 6.

Aktywność fizyczna – ruszaj się dla zdrowia!

Chroni przed występowaniem wielu chorób cywilizacyjnych i zapewnia dobre samopoczucie. Aktywność fizyczna to nie tylko intensywne ćwiczenia. Pozytywnie na organizm i utrzymanie prawidłowych wyników cholesterolu wpłynie nawet półgodzinny spacer kilka razy w tygodniu. Odpowiednio dobrana do naszych potrzeb i preferencji aktywność powinna szybko wejść nam w nawyk, a dzięki niej odczujemy różnicę w wielu aspektach zdrowia i życia.